Ειδήσεις:

Ενημερωθείτε για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, που προσφέρουν εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες στα μέλη του ΠΑΣΙΔΙ

Main Menu

Εγκατάσταση δοχείου λυμάτων (holding tank)

Ξεκίνησε από Βασίλης Αντωνιάδης, Οκτ 24, 2022, 08:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Βασίλης Αντωνιάδης

Σκεφτομαι να εγκαταστηω ενα μικρο βοθρο 30λ για να ειμαι ανετος στα λιμανια και αροδου.
Εχω βρει σημειο πανω απο την ισαλο ωστε να αδειαζει μονος χωρις ματσερειτορ.
Εχει κανενας εμπειρια?

admin

#1
Θα σου έλεγα οτι σίγουρα είναι ...βρώμηκη εμπειρία.
Να σου πω πως έχω το δικό μου setup που έχει κάποια πλεονηκτηματα και καποια μεινεκτήματα.

Εχω holding tank πάνω(πίσω μέσα σε ντουλάπι) απο τη λεκάνη περίπου 30εκ πάνω απο την ισαλο το κάτω μέρος του.
Συγκεκριμένα αυτό σε 60l

Απο την έξοδο της λεκάνης πάει ένα σωλήνας στο πάνω μέρος του και αδειάζει μέσα με την αντλία της λεκάνης.
Αρα απο αυτή τη σωλήνα εφόσον έχει καθαρίσει, δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις επιστροφές προς τη λεκάνη.
Υπάρχει άλλη μια σωλήνα που ξεκινάει απο πάνω και πάει στην βάνα εξόδου, αλλά παρεμβάλεται και μια αντλία χειρός της Whale. Με αυτό το setup αδειάζεις χειροκίνητα τραβώντας απο τον πάτο του holding tank (εκεί που πιάνει η σωλήνα υπάρχει συνέχεια μέχρι τον πάτο του) και έχεις πάντα καθαρό αυτό το κομμάτι.
Κάτω απο το holding tank υπάρχει μια ταπα που αν θες τη συνδέεις με Υ μετά την έξοδο της αντλίας ή πριν τη βάνα εξοδου. Με ρίσκο να έχεις επιστροφές θάλασσα αν δεν είναι κλειστή. Εγω την έχω ταπωμένη και αδειάζω μόνο χειροκίνητα.
Απαραίτητα υπάρχει ένα breather tube στην κορυφή που βγαίνει εξω απο το σκάφος, ενα εξαεριστικό για να γίνεται αναερόβια ζύμωση...

Αυτό το setup πρέπει να κάνεις


Με το εξαεριστικό και τo holding tank όπως περιγράφεται το setup, δεν έχεις ανάγκη για vented loop

Αυτός τα περιγράφει ωραία
https://www.sailboat-cruising.com/marine-holding-tank.html

Κάθε χρόνο πριν βγει έξω το σκάφος, ρίχνω μέσα μια-δυο ταμπλέτα διάλυσης αλάτων για πλυντήρια. Την αφήνω να δουλέψει.
Αδειάζω καλά, ξαναγεμιζω νερό θαλασσα, άδειασμα ξανά κανα δυο φορές.
Στο τέλος γεμίζω με γλυκό νερό. Αδειάζω.
Ανα δυο χρόνια αφαιρώ το holding tank και γίνεται σχολαστικός καθαρισμός. Φέτος θα καθαρίσω και τις σωλήνες.
Θα έχεις μυρωδιά και ο βαθμός εξαρτάται απο το πόσο καλες σωλήνες έχεις, πόσο καθαρές, και το κυριότερο αν δουλεύει σωστά ο εξαερισμός του .
Ενδεχομένως να έχει και νόημα να φτιάξεις μια βάνα εξόδου με αναρρόφηση, αν σκοπεύεις να κινηθείς σε χώρες όπως η Τουρκία που υποχρεωτικά πρέπει να αδειάσεις σε συγκεκριμένα σημεία.

Βασίλης Αντωνιάδης

Ευχαριστω
Καπως ετσι τα σκεφτηκα με καποια μικροαλλαγη.
1) μια βανα 3οδη που θα στελνει κατευθεια απ τη λεκανη στο βοθρο ψηλα ή κατευθειαν στην εξοδο.
2) Μια βανα στο πατο του βοθρου οπως στο σχημα να αδειαζει μονο του. Η σωληνα αυτη θα πεφτει με Τ στο σωληνα που στελνει ηδη στη εξοδο.

διαβαζω οτι ο βοθρος καλο θα ειναι να ειναι σχεδον ακριβως πανω απο τη βανα εξοδου. Εμενα ειναι περιπου 20-40 ποντους διπλα, οποτε δε ξερω ποσο αυστηρο εινια αυτο

admin

αν ακολουθήσεις το 1 με κατευθείαν έξοδο, πρόσεχε μη ξεχάσεις την 3οδη βάνα ανοιχτή και ξεκινήσεις τα κουπασταρίσματα. Ρίσκο και το ύψος πρέπει να είναι σίγουρα πάνω απο την ίσαλο.

admin

Παράθεση από: vanton στις Οκτ 25, 2022, 01:01 ΜΜδιαβαζω οτι ο βοθρος καλο θα ειναι να ειναι σχεδον ακριβως πανω απο τη βανα εξοδου. Εμενα ειναι περιπου 20-40 ποντους διπλα, οποτε δε ξερω ποσο αυστηρο εινια αυτο

Οτι πρέπει να είναι πιο πάνω είναι σίγουρο. Το δίπλα και πάνω μάλλον παλεύεται. Αλλιώς θες vented loop με μεγάλη διαδρομή στην έξοδο

Βασίλης Αντωνιάδης

Παράθεση από: admin στις Οκτ 25, 2022, 04:49 ΜΜαν ακολουθήσεις το 1 με κατευθείαν έξοδο, πρόσεχε μη ξεχάσεις την 3οδη βάνα ανοιχτή και ξεκινήσεις τα κουπασταρίσματα. Ρίσκο και το ύψος πρέπει να είναι σίγουρα πάνω απο την ίσαλο.

κλεινω παντα τη βανα στο ταξιδι. Αν  και καπου αλλου διαβασα οτι το καλυτερο πλυσιμο γινεται αν ο βοθρος πλυμμησει με θαλασσα.... χιχι

Βασίλης Αντωνιάδης

τελικα ολοκληρωσα την εργασια που σε συνδιασμο με αλλαγη της τρομπας της τουαλεττας εχει πολυ καλα αποτελεσματα.
εδω μια εικονα

admin

#7
Βασίλη μια επισήμανση εδώ. Το vent hose, δηλαδή ο σωλήνας αερισμού πρέπει να κάνει loop στο πάνω μέρος του deck (όσο χώρο έχεις).
Όπως είναι τώρα έχεις δυο αρνητικά.
1. Το περιεχόμενο του Holding tank μπορεί να βγει έξω με το κούνημα του σκάφους (το καλό είναι οτι δεν θα δένουν δίπλα σου)
2. Θα βουλώσει πολύ γρήγορα και δεν θα έχει σωστό αερισμό, άρα θα έχεις μυρωδιές. Με την κοιλότητα που κάνει ο σωλήνας, θα κρατήσει νερό αμέσως και δεν θα δουλεύει ο αερισμός


Επίσης δέστο καλύτερα. Μόλις βαρύνει θα κουνάει πέρα δώθε. Βαλε πακτωμένο τάκο δεξιά αριστέρα ώστε αυτό να κρατάει το δοχείο και όχι ο ιμάντας

Βασίλης Αντωνιάδης

Καλημερα.
Αυτο δεν το πολυκαταλαβα με την καμπυλοτητα του εξαερισμου
Κοιτα σε γενικες γραμμες το σκαφος ειναι μικρο και ο βοθρος ειναι επισης μικρος και εχει μονο ενα σκοπο.
Να μπορω να πηγαινω τουαλετα οταν το σκαφος ειναι δεμενο. Δε σκοπευω να πηγαινω βολτα τα κακακια μου.
Οπερ σημαινει οτι μολις ανοιχτω λιγο θα αδειαζει και αρα στα ταξιδεμματα θα ειναι παντα αδειος.
Το καλο με το δικο σου σκαφος ειναι οτι μπορεις να εχεις λιγο λιγοτερες δικλειδες ασφαλειας που τις γνωριζεις εσυ που το χρησιμοποιεις.
Παντως τακο εβαλα αργοτερα.
Ευχαριστω


admin

You cannot see attachments on this board.

Εννοώ να πάει όπως η κόκκινη γραμμή.
Σωστό αυτό που λες αν είναι δικό σου σκάφος, μιλάμε όμως για κάτι που δεν "στοιχίζει" και σε απαλλάσει απο εξτρά έγνοιες.