Ειδήσεις:

Ενημερωθείτε για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, που προσφέρουν εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες στα μέλη του ΠΑΣΙΔΙ

Main Menu

Περι απλής αγκυροβολιας

Ξεκίνησε από Φίλιππος Βιντζηλαίος, Νοε 17, 2022, 10:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Φίλιππος Βιντζηλαίος

.
Παρατηρώντας κάθε μέρα δεκαδες αγκυροβολιες και απαρσεις διέκρινα κάτι απλό. Μεγάλο στρες και στα δύο, ιδιαίτερα στην απαρση.
Αγκυροβολια.
Όπως λέμε στα αυτοκίνητα , ορισμένοι μπαίνουν με τις μπάντες και άλλοι με χειροφρενα!   Ιδιαίτερα οι κατακουρασμενοι επαγγελματίες που έχουν πήξει κ ζορίζουν τα πράγματα να βρουν καλή θέση στις ντοκο. ( είδα έως τώρα πέντε ζουπηγματα σκαφών, και δεκαδες- κυριολεκτικά δεκαδες τσακωμους) για αυτό τον λόγο.
Οι ήρεμοι κυβερνήτες δεν βιάζονται, έρχονται στην ώρα τους κ όχι στις 8 το βράδυ κ στριμωχνονται νταηλίκι να πιάσουν ντοκο.
Στην  Αγκυροβολια, το γνωστό διαγώνιο πάνω από άλλες αλυσιδες και αγκυρες, η μεταφορά θέσης, χωρίς να ξανακάνουν αγκυροβολιες  η λάθος σημείο αγκυροβολιας δλδ πιο μπροστά η πιο πίσω από το καθετο σημειο ευθυγράμμισης με τον  ντοκο.
ΑΠΑΡΣΗ
 Βιάζονται να φύγουν και ανεβάζουν την άγκυρα υπό γωνία. Αυτό είναι προβληματικό ιδιαίτερα σε λιμάνια πολυσύχναστα με ρεμετζα αλλων σκαφών
 Η απλή τακτική του απικο κατακορυφα στην απαρση είναι καθαρά θέμα πλωριου.
Περίπτωση 1 τραβάνε το σκάφος με την άγκυρα και μαζεύουν οπότε η άγκυρα μαζεύει κ σαρώνει τα πάντα προς το σκάφος, άρα κ ότι ρεμετζα βρει.
Περίπτωση 2 ιδανική άπικο μάζεμα, δηλαδή όταν η αλυσίδα είναι κατακόρυφα προς την δελφινιερα. 
Περίπτωση 3 μάζεμα με μεγαλύτερη ταχύτητα σκαφους,  οπότε η αλυσίδα περνάει από κάτω. Λίγο παράδοξο κ επικίνδυνο με πιθανότητες να πιάσει προπέλα η πηδάλιο.
Συνήθως τα απλά προσω της προπέλας είναι ίδια η ταχύτητα του εργάτη,  το ίδιο κ στα ανάποδα.
Επικοινωνία
Η σωστή επικοινωνία μεταξύ πλωριου κ τιμονιερη , σε πολλές περιπτώσεις ανύπαρκτη
 Σαν παράδειγμα, είδα πλωριο να μην έχει προλάβει να μαζέψει όλη την αλυσίδα, και χωρίς κανένα λόγο, ο κυβερνήτης να βιάζεται. Αποτέλεσμα, παραμαζεψε κι άλλες αγκυρες.
Όταν μπλέκονται.
Δεν ξέρουν την απλή μέθοδο να ανεβασουν κ να κρατήσουν ψηλά την ξένη αλυσίδα ή άγκυρα κ να ξεσκαλωσουν την δική τους άγκυρα με λασκαρισμα. 
Θα αντιτεινει κάποιος να υπήρχαν ρεμετζα  να υπήρχε προσοχή στα ρεμετζα  κλπ και θα ζούσαμε στον ιδανικό κόσμο.  Ακόμα κ ρεμετζα να υπήρχαν οι απαιδευτοι κυβερνήτες θα τα έκοβαν
Ε, τι να κάνουμε δεν είναι όλα τέλεια , ήρεμα φίλοι, δεν έχουμε αεροπλανα
Υγ ιδιαίτερη εντύπωση μου κάνει η τελειότητα και το πεισμα όλων για το στρίμωγμα και στην μη χρήση σπριγκ σε ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ούτε καν σε βαρυτερο καιρό

admin

Η αλήθεια είναι οτι οι καιρικές συνθήκες σε τέτοια λιμάνια, κάνουν τη ζωή μας δύσκολη. Η εμπειρία βοηθά σίγουρα. Προσωπικά η όποια βοήθεια άλλων σκαφών (πχ. ένα μπεντένι στην πλώρη τους μέχρι να βγω) είναι πολύ σημαντική. Αρα αλληλεγγύη !